Bűnöztem



Hajósaim! Hát, sajnos az a helyzet, hogy borzasztóan maga alá temetett az egyetem/munka az utóbbi időben, szóval még csak most fogok nekikezdeni a Briliáns új részének. Eh. De hogy addig se pangjunk üresen, kitöltöttem végre Az író hét főbűne kérdéssort, amit már régen kinéztem, nem elsősorban magamnak, hanem azért, hogy továbbküldhessem, méghozzá: Shadow Wanderernek és Leanne-nek! Haha!


A játékot Daremo blogján találtam, ő pedig Thea blogjáról szerezte be. 





Kérdések:


1. Kevélység: Melyik az a történeted, amire annyira büszke voltál, hogy nem fogadtad a rá érkező kritikákat? Utólag mit gondolsz erről?

Nemigen volt ilyen. Igazság szerint tizenkét éves korom óta nem nagyon kaptam negatív kritikát, esetleg csak egy-két olyan megjegyzés érkezett, hogy ők másképp fejeztek volna be az adott történetet, illetve hogy a stílusom az ő ízlésüknek túldíszített kicsit. Ezek ízlés-és véleménybeli megállapítások, nyugtáztam őket. A tanácsokat, ha kapok, többnyire megfogadom, például Shadow tett egy javaslatot az Astrid egy jelenetét illetően, és abszolút igaza volt, ezért is kértem ki a véleményét még a nyomdába kerülés előtt :)
Az egyetlen fajta vélemény, amitől rángani kezd a szemem, de talán jogosan, az a "miért ilyen szomorú??? írj már valami vidámat!" Ez tiszteletlenség.  

2. Kapzsiság: Van olyan történeted, ami szerinted olyan jól sikerült, hogy pénzt is kérnél érte? Mennyit érne a belé fektetett munkád?

Jelenleg épp kiadólobbi alatt áll a regényem, amit öt év munkájával írtam meg. Ez sok-sok ezer munkaórát jelent, borzasztó mennyiségű hajtépést, kutatómunkát, sírás-rívást, tollrágást, szóval, kétségkívül ez az, amit majd "árusítanék". Abba nincs sok beleszólásom, mennyiért :D Az általam tervezett, limitált számú nyomásért nem kértem hasznot, csak amennyi a gyártási költség volt. 


3. Bujaság: Melyik történetedben próbálkoztál először korhatáros jelenettel (nem feltétlen erotikus értelemben)? Utólag mit gondolsz, mi volt a legnagyobb hibája?

Nem meglepő módon nekem már a legelső műveimben is folyt a vér. Teszem azt tizenegy éves koromban. Az egyik első történetemben a főhősnőt brutálisan meggyilkolták és abból született újjá szuperképességekkel (how eredeti), aztán meg egy HP ficemben virágkaróval (?) döfték oldalba a karaktert... 
Egy HP ficemben volt az is, amikor először erotikus jelenetet próbáltam írni, de annyira ki volt kozmetikázva, pláne mert túrót se tudtam, hogy aligha lehet annak nevezni :D Aztán itt, a Holdningsendringben volt egy, már egy fokkal túlfűtöttebb jelenetet megcélzó próbálkozásom, de az első explicit ágyjelenetemet az Astridban írtam. 


4. Irigység: Volt, hogy irigy voltál olyan történet olvasottságára, ami szerinted a tied nyomába sem érhet? Név említése nélkül szerinted mi volt a legnagyobb hibája?

Ó, rengeteg ilyenbe botlottam már. A több százas olvasótáborral rendelkező, tucat-tini sztorik a semmiről, életszerűtlen szituációkkal, siralmas helyesírással és karakterábrázolással, vagy a jobban megírt, ám tartalmatlan flufftengerek... De nem szoktam mérgelődni ezen különösebben, mivel világos, hogy mi a nagy átlag ízlése, mit talál a többség szórakoztatónak, én elég rétegstílust képviselek. 

5. Falánkság: Volt, hogy több történeten dolgoztál egyszerre? Mi lett az eredménye?

Nagyon szigorúan veszem a történetírás ütemét, ahogy azt is, hogy mindent befejezzek, amit ténylegesen elkezdek, így maximum három történetet írok párhuzamosan, de mostanság például csak kettőt. Nem kezdem el még a legbikább sztoriötleteimet sem addig, amíg az előzőek közül le nem zártam egyet méltó módon. 


6. Harag: Formáztál valaha szereplőt élő emberről azért, hogy a történetedben megkapja azt az igazságszolgáltatást, amit a valóságban nem biztos, hogy meg fog? Ki ő, és mi lett a sorsa a történetben?

Szinte soha nem mintázok valós személyről karaktert, szóval nem. 

7. Lustaság: Melyik az a történeted, amit lustaság miatt félbehagytál, és a legjobban bánod?

Nem igazán hagyok félbe semmit, legalábbis az utóbbi öt-hat évben. Volt két HP ficem, ami sadly nyitva maradt, ahogy elhagytam a fandomot (az egyik épp a búcsúra szolgált volna, de hát...), illetve a legelső két könyvem egy összefüggő sorozat darabjai voltak (tizenhárom és tizennégy évesen írtam őket), ötrészes lett volna a széria, de a harmadik könyv kétszázadik oldala körül félbehagytam, mivel úgymond kinőttem belőle. Mozgalmas tinifantasy volt mindenféle teremtményekkel, párhuzamos világokkal, jóslattal, elnyomó urakkal, diktatúrával, szabadságharccal, és sok-sok vérrel, na meg logikai bukfenccel. A karakterek néha hiányoznak, azok nem sikerültek rosszul, bár némelyik elég áthallásos más fantasy regényekből. :D 


A megjelöltek válaszait tűkön ülve várom ;)
Legyen szép napotok, olvassatok és lazuljatok sokat, és köszönöm a türelmet! ♥ 

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Na szóval, láttam én meg olvastam ezt a bejegyzést, de mint minden egyetemistának, nekem sincs időm. (Aki mást mond, hazudik!) De most itt vagyok! :D
    Az alapkoncepciót nagyon érdekesnek találtam, bár tudom, ez nem a te szellemi tulajdonod, a válaszaid meg méginkább. Nem gondoltam volna, hogy ennyire nagyon higgadt ember vagy - nekem legalábbis így jött le valahogy.
    Köszönöm szépen a jelölést, természetesen még aznap megcsináltam. ^^
    https://atlastothestars.blogspot.com/2018/11/bunoztem-en-is.html
    Nagyon király dolog volt egy kicsit jobban megismerni téged, meg talán saját magamat is.
    Puszi: Leanne :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia :3 Örülök, hogy újra látlak itt! ♥
      ÍGY VAN, HAZUDIK. Az egyetem megöli az életed, pláne, ha még melózol is mellette, és hopp, háztartás.. Ezért is haladok csigalassan a Briliánssal.
      Én is imádtam a kérdőív koncepcióját, ezért is hoztam el ide, és hirdettem az igét :D Örülök, hogy gazdagodtál némi új információval rólam, igen - rigorózusan rugalmatlan és precíz ember vagyok, nehéz felingerelni, viszont lelkileg meg full instabil vagyok. Ezzel a higgadt "keménységgel" próbálom rendben tartani magam.
      Imádtam a válaszaidat, és köszönöm még egyszer a jelölést a zenés díjban ♥

      Törlés