Write Tag a Kacatosból




Mindennek eljön a maga ideje, szoktam mondani (és nem, ezzel nem a csigatempómat próbálom legitimizálni, nah), szóval kitöltöttem a Write Taget, amiben csudiságos Mad és Abeth által jelölődtem meg. Én is hívtam ki emberkéket ám, akiket lehet, hogy már más is, de nem baj, sokszoros lesz a motiváció!




WRITE TAG A KACATOS DOBOZBÓL 

Szabályok:
× Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére!
(Ha másolásvédelem van az oldaladon, jelöltjeidet irányítsd a Kacatos dobozra, innen el tudják vinni őket.)
× Linkeld annak a nevét, aki jelölt téged!
× Válaszolj a kérdésekre!
× Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! ;)
× Jelölj te is bloggereket a játékra és linkeld az oldalukat!
× Értesítsd őket a jelölésről!



1. Hány évesen írtad az első történeted/versed? (Amit nem sulis háziként alkottál.)

Olyan kilenc körül járhattam, és két fiatalról szólt a történetem (a fiút Carlosnak hívták, talán valahol Dél-Amerikában játszódott a sztori?), akik kimentek az erdőbe gyümölcsöt szedni, de elkapta őket egy hatalmas zivatar, és egy barlangba húzódtak be előle. Ott beszélgetni kezdtek, és később bevallották, hogy régóta szerelmesek egymásba. So moving ;u;
Később tizenegy éves koromban kezdtem el egy füzetbe írni egy nonfiction történetet, amire "borítót" is rajzoltam. Egy ausztriai nyelvi táborról és az első igaz barátom megismerésének kalandos körülményeiről szólt - örömmel jelentem, Petivel azóta is elválaszthatatlan barátok vagyunk :D 
Az első könyvemet tizenhárom évesen írtam meg, egy párhuzamos világról és az ott uralkodó diktatórikus rendszer elleni harcról szólt.

2. Miről szólt?

Hát ezt sikerült az előző etapban megválaszolnom, éljen a bőbeszédűség! 

3. Ki/mi volt az oka, hogy elkezdtél írni? Honnan jött az ötlet?

Negyedikben gyakran kellett fogalmazást írnunk, és a tanárnő felfigyelt a, mondjuk úgy, érzékemre hozzá. Ez motivált abban, hogy próbálgassam magam, a történeteket, meseszövést pedig mindig is imádtam. 
Mindazonáltal íróvá a traumáim miatt váltam, az azokat (többségében abszolút indirekt módon) feldolgozó történeteim váltak az irodalmam alapköveivé, majd az évek előrehaladtával és a stílusom kiforrásával szerves részévé, védjegyévé. 

4. Ki volt az első, akinek megmutattad valamelyik művedet?

Nóra barátnőm. Ő egy hős amúgy, idestova tíz éve olvas, véleményez, lelkesedik, és már csak ezért sem szabad soha összekülönböznöm vele, sötét és mocskos titkokat tud a tizenpáréves, szárnypróbálgató Gwennie-ről. 
A nagymamám az original munkáimat olvassa mindig, és mindig sokkot is kap. 



5. Milyen zsánerben alkottál eleinte?

Kiskölökként fantasy, az első két regényem is egy összefüggő, először urban fantasy, majd high fantasyba áthajló sorozat darabjai voltak. Nagyon jópofa, mintha a Harry Pottert, Gyűrűk urát és mitológiájában az Alkonyatot összegyurmáznátok, de a karakterek a mai napig egész időtállók. 
Tizenöt éves korom körül magam mögött hagytam a fantasyt, most már csak inkább mágikus realizmus szintjén van jelen, olykor-olykor. Fanficekben, ahol elkerülhetetlen a fantasy is megfigyelhettétek, hogy mindig "lehúzom" a mesés világot egy kicsit rágósabb, valóságszagú verzióba. 

6. Hogyan írnád le a kezdeti munkamódszered, időbeosztásod?

A kezdetek kezdete óta írok vázlatot, ez számomra mindig elengedhetetlen volt, és az én kedvemet sosem vette el, imádtam "húst pakolni" a megteremtett vázra. Viszont régen nem voltam ennyire kínosan precíz, és háromszor ennyi szabadidőm volt, így csak leültem, és pár óra alatt a papírra ontottam többezer szót. Manapság ez hónapokba is beletelhet; említett időhiány mellett ismert tény rigorózusságom, megszállott kutatómunkám, pepecselgetésem.
(És paranoid is vagyok a munkáimat illetően, de nagyon, bár ez nem tartozik ide.)




7. Van-e valami érdekességed a kezdeti időkről, amit elmesélnél? :)

Ööö... annak idején két ifjúsági versenyről is kirúgtak, mert nem hitték el, hogy egyedül, vagy én magam írtam a történeteket. Sad so sad. 
És anno több kihíváson is hazudtam a koromról, relatíve feltűnésmentesen. Kb. hét éve volt, hogy annyi idősnek hazudtam magam, mint amennyi most vagyok, lol. 

+1 Bármit kérdezhetsz, ami az írás kezdetéhez kapcsolódik. (De ne felejtsd el ezt a szöveget is bemásolni, hogy a te jelölted is kitalálhasson valamit!)

+1 Van olyan kezdeti zsenge ötleted, amiről régen letettél, hogy valaha is megírásra kerül, aztán később mégis azon kaptad magad, hogy na, ebből még akár lehet is valami? Tárd elénk, végül is milyen sors jutott a sztorinak!

Nagyon kezdeti nincs, mert az csupa bullshit volt :D De az utóbbi évek érettebb felhozatalából volt olyan, amit előrángattam a kukából, például A patak mossa el

Kihívottaim:

Shadow Wanderer - Egyrészt alap, másrészt, hogy legyen motivációja mielőbb befejezni a blogátalakítást és domborítani valamit :D 
Leanne - Talán már megkaptad, de tőlem is megkapod, mert imádom a blogod, és egy angyaltünemény vagy. 
HardCandy - A mi nagy visszatérőnk, úgy örülünk neked! ♥

7 megjegyzés:

  1. De jó volt olvasni a válaszaid *-*
    De most komolyan azt hitték nem te írtad? O.O no comment xD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyelek meg! ♥ Én is imádtam a te válaszaidat, mindig izgalmasak ezek a kérdések, ha olyan alkotókról van szó, akiket kedvelsz :3
      Igen :D Nem igazán tudtam, hogy ezt pozitívumként fogjam fel, vagy minek. Az egyik pályázatot ezek közül két egymás utáni évben is megpróbáltam, kísérleti jelleggel. Az elsőre ugye, amiről elutasítottak, a hajléktalanságról és a kilátástalanságról értekeztem a magam még kiforratlan kis stílusában (13 körül voltam). A következő évben direkt egy kommersz, összecsapott kis szutykot írtam egy tanyasi vakációról, azzal persze sikerem volt...
      Azóta se néztem rá arra a firkálmányra :D

      Törlés
  2. Szia!
    Először is, szívből köszönöm a tagelést. ❤️
    Másodszor, nagyon jó volt olvasni a válaszaidat és egy kicsit többet megtudni rólad.
    Puszi: Lea ❤️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia ♥ Én köszönöm, hogy rögtön kitöltötted, lelkendezve olvastam a válaszaidat *-*
      Örül a szívem, hogy valakit érdekel is a sok sóder, amit összelapátolok :D ♥

      Törlés
  3. Szia *vadul integet*
    Hihetetlenül drága vagy, komolyan nagyon jól esett, hogy gondoltál rám! <3 Köszönöm szépen

    "Az első könyvemet tizenhárom évesen írtam meg, egy párhuzamos világról és az ott uralkodó diktatórikus rendszer elleni harcról szólt."
    Azt hiszem, ez a téma népszerű a tiniknél :D én is khm-khm... hasonló témában írtam az első regényképződményemet :D
    Puszi: Candy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Candy, annyira örülök neked! ♥ Olyan jó látni, hogy páran a régi bandából itt vagyunk, és természetesen megváltozva, de frissen és egy nagy csomó szuper tartalommal :3
      Haha :D Hát igen, egy tizenéveskének többnyire meg naaaaagy dolgok kellenek, a kiválasztottságtudat, epikus csaták, majdnem-halálok, csodák, varázslat. Ez teljesen rendben is van :D

      Törlés
  4. Azt főleg jó látni, hogy még így évszázadok távlatából is van, aki örül az ember fiának <3 a változásokat jó nézni, ahogy a régi csapat együtt változik, tulajdonképpen együtt éltük át. Hiányzott ez a közeg. Hiányoztál te is! <3

    Igen-igen, ez tulajdonképpen szükségszerű :D

    VálaszTörlés