Avengers Book Tag


A napokban bukkantam rá erre a tagre Ellamara blogján, és itt az Endgame univerzumrengető hypejában mindennél nagyobb kedvet éreztem a kitöltéséhez. (Emellett a vizsgaidőszaknak hála érdemi content most kis ideig nem lesz, szóval kiszúrom a szemeteket ezzel.) 
Az MCU, de pláne az original Avengers + Loki olyan meghatározó szerepet töltenek be az életemben idestova nyolc éve, amit csak egy hozzám hasonlóan nagy fanatikus érthet. Nem ismernélek titeket. Nem volna a K.A.S. Nem tudnám Tom Hiddlestonról, hogy eszik-e, vagy isszák. (A gondolat is felfoghatatlan).
Eleinte én is szkeptikus voltam, nem hittem, hogy az efféle szuperhősös filmek mondani fognak nekem valamit, de, mint ahogy ez nem titok, grabancon ragadott az MCU, és beleüvöltött az arcomba, hogy ember! Olyan történetek lapulnak itt, olyan tragédiák, fejlődésutak, karakterek, amiket akármilyen ötvenhét oscaros dráma vagy művészmozi megirigyelhetne.
A vágás alatt elolvashatjátok a kis listámat, illetve, nem voltam rest megjelölni pár gyanútlan bloggertársat ;)  




Vasember - Egy könyv, ami megnevettetett




Senki se röhögjön, de az SZJG. Nagyon későn, tizennyolc évesen olvastam el a könyveket, mert nem bírtam felfogni, mi ez a nagy rajongás körülötte. Túl sok értéket nem tudok neki tulajdonítani, egy kiskamasznak megfelelő olvasmány, mondjuk. Viszont a humora! Akkorákat kacagtam rajta, mint kábé semmin, vagy talán ficeken. 


Amerika Kapitány - Egy könyv pozitív üzenettel


Laurie Halse-Anderson: Hadd mondjam el... Már tettem róla említést itt a blogon, tekintve, hogy az egyik all-time favoritom a regény. Melinda Sordino elsős gimis, kitaszított, és egy traumatikus esemény óta szinte képtelen megszólalni. Szórakoztató, egyben szívbemarkolóan szarkasztikus hangnemben elmesélt, gyönyörű történet a művészet általi kiteljesedésről, a továbblépésről, és arról, hogy merjünk megszólalni, elmondani, mi fáj, mert egyvalaki mindig lesz, aki meghallgat. 

Natasha Romanoff - Egy könyv kick-ass női hőssel



Stieg Larsson: Tetovált lány. Mivel ez is egy örök kedvencem, szintén esett már róla szó, de továbbra is csak áradozni tudok róla, na meg a főhősnőről, Lisbeth Salanderről, aki egy antiszociális, ámde zseniális hacker, aki kábé bármit képes megtudni akárkiről, senkinek sem lehetnek előtte titkai, és a legnagyobb szörnyűségekből is foggal-körömmel, de kimászik. Meggyötörte már az apja, a kényszergyógykezelés, az állami gondozás, cselekvőképtelenné nyilvánították, megerőszakolták, de nem lehet elpusztítani. Kőkemény, intelligens, félelmetes, komplex. Szeretem. 

Sólyomszem - Egy könyv, amit jó lenne, ha többen olvasnának



Örkény István: Egyperces novellák. Örkény az egyik nagy szívszerelmem a magyar írók közül, kiváltképp ez a kötete. Sokan ismerik, persze, hallottak róla, ha másutt nem, hát érettségin. De hogy csak úgy a kezükbe vegyék, adjanak neki egy esélyt, nem túl gyakori, pláne, mert Örkény humorát nem mindenki tudja befogadni. Én mégis lelkesen ajánlgatom fűnek-fának, mert egyszerűen megunhatatlan, szórakoztató, egyben végtelenül tragikus. 

Hulk - Egy könyv, ami feldühít



Meyer: Újhold. Már tiniként is a halálba idegesített a sok rinya, de mikor felnőttként felcsaptam, hogy na, hogy is volt ez, azt hittem, felrobbanok. Mindenki ismeri szinte a sztorit, életképtelen hősnőnket elhagyja a pasija, és ezzel véget ér az élete - remek üzenet, azzal együtt, hogy a lehető legválogatottabb módokon zsaroljuk érzelmileg az értünk mindent elkövető apánkat, keverjük magunkat halálközeli élménybe, csak hogy halljuk az exünk hangját (?), emellett a semmi ragozása százoldalakon át. Siralmas írás, borzasztó üzenettel.

Thor - Egy karakter, akinek csodálom az erejét



Heather McConnor: Hopeless Cases - Leslie J. Hope. A kedvenc női hőseim közt van az ügynöknő, aki míg a sorozat első részében nagydumás, laza, addig a másodikban a gyászt nyögi, s bár próbál erősnek látszani, rendszeresen alkoholhoz nyúl. Nem attól erős a figura, hogy nincsenek hibái, vagy, hogy nem tudja nyakon ragadni az alkoholizmus, mert de - Leslie attól erős, hogy nem ismer lehetetlent, nem adja fel, és különösen a második könyv végén győzött meg arról, hogy egyszerűen hihetetlenül tiszteletreméltó karakter. A legnagyobb fájdalomban is kitartott, vérben, mocsokban, rémálomszerű helyzetekben. Ugyanúgy szeretem, mint Lisbethtet. 

Loki - Egy nagy meglepetést okozó csavar



George R. R. Martin: Trónok harca - Oberyn Martell halála. Hatalmas fanja vagyok mind a könyveknek, mind a filmeknek, és itt is bámulatos érzékkel válogattam ki magamnak a hullajelölt karaktereket, köztük Oberyn Martellt, aki azonnal megvett engem magának a testvérdrámájával, liberális hozzáállásával, humorával, költészetével. Persze tudtam, mit olvasok, hogy nem túl valószínű, hogy diadalmasan legyűri a Hegyet a papíron Tyrionért, ténylegesen a nővére halálát megbosszulván lefolytatott párbajban. Mégis, amilyen halál jutott neki, egyszerűen kitaposta belőlem a szuszt. (Aki nem tudná, Gregor Clegane összeroppantotta Oberyn fejét, puszta kézzel). 

Akiket megjelölök a Tagben:

Leanne
Abeth
PENy
Shadow
Mad

4 megjegyzés:

  1. Kitöltve!Yeah!
    https://tollacskablogja.blogspot.com/2019/05/avengers-book-tag.html

    VálaszTörlés
  2. Sziaaaa
    Whohoho, micsoda kis tag :D Olvasás közben már eszembe is jutott egy-két könyv azonnal.
    Igyekszem minél előbb megcsinálni :3

    VálaszTörlés
  3. PENy, örülök, hogy kitöltötted! ♥ Abeth, várom a válaszaid * - *

    VálaszTörlés
  4. Jobb később, mint soha, de csak elkészült :D

    VálaszTörlés