Megvilágosodtam



Nos igen: ez itt most egy eszmefuttatás lesz. Nem szokásom efféle blogbejegyzéseket írni, általában szófukar vagyok, de ez egy olyan téma, amiről muszáj beszélnem, főleg, mert akadnak emberek, akiknek köszönettel tartozom a felismerésemért. Ez a felismerés igen erőteljesen érinti a jövőbeli írói munkásságomat.




Az írásban a tökéletesség hajszolása véleményem szerint ostobaság, de a jóra való törekvés, az precizitás és a türelem úgy gondolom, az igényes író alaperényei közé tartozik. Azonban az eredetiség is kulcsfontosságú. 
Mindig is tudtam, hogy van valami súlyos hátráltatója az én fanfic-irodalmamnak. Ez a Harry Potter-korszakomra nem vonatkozik, mivelhogy a régi történeteimet letagadom mindenki előtt, csak nem szedem le őket a Merengőről, mert nem. Nincs konkrét indokom. Talán a szárnypróbálgatásaim okozta szentimentalizmus miatt.
Mindegy.

Visszatérve az eredeti témára, amióta az Avengers fandomban alkotgatok, és írom a magam kis agymenéseit, érzem, hogy valamit nem csinálok jól. Mintha összekötött kézzel írnám a thorkijaimat és a frostironjaimat. (Ezt a jól csengő magyarságot érdemes megfigyelni). De egyszerűen nem jöttem rá, hogy mi az, amit másképp kellene csinálnom, mert ezt kizárólag csak fanficírásnál tapasztaltam. A saját történeteimnél soha. Megírtam három nyomorult könyvet, és azoknál sosem voltak ilyen érzelmeim, és világos volt, hogy nem Loki a ludas. Kivételesen.
Én voltam az, vagyis a hülye beidegződéseim.
Aztán, az egyik kedvenc blogger-íróm, Raistlin, megírt egy rendkívül tanulságos és pofáncsapó erővel bíró cikket, És neked vannak szerzői jogaid? címmel. (A linkre kattintva elolvashatjátok). Már a Tom Hiddleston fotóból is tudtam, hogy itt valami nagy felfedezést fogok tenni. 
Nem jöttem rá azonnal, mit csináltam rosszul, kellett pár hét filozofálás, és az én ezüsthajú, angyalhangú, örökifjú nagymamám elgondolkodtató ápoljuk-Maci(igen, így hív, büszkén viselem e nevet)-lelkét-és-segítsünk-rá-a-problémamegoldásaira huszonöt perce. 
Rájöttem, hogy az az én nagy bajom, hogy görcsölök. Folyamatosan, ha kézzel írok, ha nem, ha thorkit, ha frostiront (van még frostironom, csak nem teszem fel. A Holdningsendring már nem ez a kategória). És min? Azon, hogy nem írok olyan jól, mint mások, pontosabban szólva, nem úgy írok, mint mások. 
Tudatalatti hülyeségtenger. 

Garantáltan nem kell magyaráznom az érzést, amikor az ember ír, veri a szóközt meg a több ezer betűt, és közben meg-megakad, amiatt, mert ez nem olyan, mint a példaképemé. Sosem lesz olyan. MIÉRT NEM OLYAN? OLYANNAK KÉNE LENNIE! MERT ÚGY A JÓ. CSAK. ÚGY.
Ez kérem, szerzői seppuku. Ismertebb nevén harakiri.

Némi filozofikus csend után világossá vált számomra, hogy nem úgy kell írnom, mint Raistlinnek. Vagy Reyklaninak. Vagy Jarithnak. És még sorolhatnám sok más zseniális thorki/frostiron-író nevét. Nem. Kalandos gyerekkorom okán kemény kisebbségi komplexussal küzdök, épp emiatt akárhányszor olyan dologba nyúlok, amivel mások is foglalkoznak, elkap a rettegés, hogy én az ő művészetük után nem fogok tudni minőséget, újat felmutatni.
Raistlin cikke iránymutató volt számomra, és azt a választ, amit a cikkhez írt kissé pityegő kommentemre adott, sosem fogom elfelejteni - a megelőlegezett bizalom nagyon sokat számított nekem. A nagymamám jó tanácsa, miszerint ne féljek önmagam lenni és azt írni, és CSAK AZT, ami belőlem fakad, szintén nem tudnám rendesen megköszönni. De talán elég lesz neki az, hogy bevállaltam a felszolgálást a nagyibulin. Állandó véleményíróimnak köszönöm, hogy vannak, és hogy olyan csodálatosak és remélem, a későbbiekben is örömötöket lelitek majd a pötyögéseimben, amik, saját magam által nyakamba aggatott láncaim levetésével, még őrültebbek lesznek. Tutkó. (ez a szó vicces) 
És ott van Heather is, drága skizó társam, ha te nem lennél, kábé a Színfoltok harmadik részéig sem jutottam volna el. Neked már készülőben van a meglepi, amiről félig már tudsz, de annyi baj legyen.
Raistlinnek tervezek ajánlani egy thorkit, egy olyan normálisat, vagyis hát nem normálisat mert én fogom írni. Először Hannibalt akartam, de annak még nem merek nekifutni, egyelőre még ízelgetem az atmoszféráját és haverkodom a karakterekkel, mert az OOC a mumusom. 

Ami a legfontosabb: az egyediség tesz egy írót íróvá, sok minden más mellett, de talán ez a leglényegesebb. Én majd akkor fogom magamat annak nevezni, ha már kellőképp lecsiszoltnak érzem a stílusom. A magam útját fogom járni, és örökre leszokom az összehasonlítgatásról, mert a harakiri az fájdalmas dolog. 

Ez itt egy Adidas reklám azt hiszem. 

Ez a kép meg marhára nem tartozik ide csak iszonyú vicces.
Bocs.

Továbbá köszönettel tartozom drága barátnőm bokaszalag-gyulladásának, mert így nem tudtunk edzésre menni, és én megírhattam ezt az eszmefuttatást, mindenki legkisebb örömére. 




12 megjegyzés:

  1. Jaj, örülök, hogy ennyire inspirálóan hatott rád ;u; Nagyon sok sikert kívánok, és várom ám azt a Thorkit! ouo

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örökidőkig hálás leszek az iránymutatásodért :) Nagyon köszönöm (♥!) a Thorki pedig jőni fog, ha jőni kell, de nem akarom elkapkodni mert hozzád méltót szeretnék írni, aztán ki tudja összejön-e OwO

      Törlés
  2. Komolyan, nagyon örülök, hogy jómagam is egy kisebb gödörke fenekén csücsölök, mert így legalább nem fogsz kapni tőem barokk körmondatokba préselt agresszív kifakadást arról, hogy te igenis csodálatos vagy, és egyénien kell irni és ilyenek. Nem szeretem magam mikor ilyen vagyok, letagadnám, szóval most normális leszek. Már amennyire én tudok normális lenni.
    Szóval irj csak, úgy, ahogy szeretnéd, úgy ahogy szeretnél, és az meg külön boldogságos tény, hogy nem lesz harakiri. Az embernek rohadt nehéz saját magát megtalálni, kialakítani, vagy a hibáit felismerni, szóval légy büszke amiért ez ment, mert fél siker, a javítás már a másik fele.
    Igazából csak azt akarom mondani, hogy a reakcióim ellenére, mindeig megtiszteltetésnek érzem, hogy valaki ezt így elmondja, és gratulálok és írj sokat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gödör? Drága, miért vagy gödörben? :O
      Te mindig normális vagy és tuti megérdemelném azt a nyakbavalót. És annyira aranyos vagy és angyaltündérpille, hogy az már szinte döbbenet♥
      Borzalmasan. Nehéz. Sok idő kell hozzá. Amikor nem ficet írok, nincs gondom ezzel, legalábbis nem annyi, de ilyenkor mindig ezerszer bonyolultabbnak tűnik. Milliószor görcsölök azon, hogy az adott ötlet nem-e túl sok, vagy idétlen, vagy nem tudom, nem illik bele a fandom profiljába, és igazából csak azért érzem ezeket, mert korábban még nem találkoztam hasonlóval.
      Talán pont az a szerencsés eset.
      Nagyon köszönöm, írok nagy hévvel, én pedig most megyek, kihozom nagyapám műhelyéből a kötelét, amit utoljára 1987-ben használt, lelógatom neked abba az indokolatlan gödörbe és kirántalak belőle, mert ha valaki, te tuti nem vagy oda való!

      Törlés
  3. A bevezetőddel jól rám ijesztettél! Már elkezdtem mondogatni magamba, hogy: Ugye nem? Ugye nem arra akarsz célozni! Ne csináld! Ne tedd ezt velem! Ha megteszed, nem tudom kit ölök meg előbb! Magamat vagy téged? Vagy mindkettőnket egyszerre.
    De aztán megnyugodtam, hogy semmi olyasmire nem készülsz, mint ami rémképeimben megjelent. Az írásaidról és a miért nem olyan, mint másoké dologról, annyit, hogy miért kellene olyannak lennie? Amit írsz szuper. És bár már mondtam, de ismétlés a tudás anyja, nem mondom valamire, hogy szuper, ha katasztrófa és borzalmas és szörnyűség. Mert hazudni nem akarok, hízelegni meg még kevésbé. Szóval amit csinálsz, pont úgy jó, ahogy csinálod! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Jajég, senkit sem akartam megrémiszteni :O Ha arra gondoltál, hogy abbahagyom, neem, nem fogom, sosem lennék rá képes :)
      Ez egy ilyen gyagyás beidegződés, hogy mindenki olyan jó, olyan jól rakják össze a történeteiket, de nyilván én másképp csinálom, és sokáig az lebegett a szemem előtt, hogy úgy nem jó, ahogy én csinálom. Sokszor merült fel bennem, hogy talán az én megoldásaim, végkifejleteim nem illenek a "keretbe". Aztán rájöttem hogy az extravagáns dolgaim alkotják a stílusomat.
      Édesdrága vagy, mindennél többre értékelem az őszinteséget, és hálás vagyok érte. Nagyon köszönöm a biztatást, nemsoká hozom a frisset.

      Most Sherlock leszek, szerintem Sue voltál. Ha mégsem, elnézést.

      Törlés
    2. Az voltam. XD Csak a múltkori bravúrt (azt hiszem akkor név is volt), nem sikerült megismételnem. XD

      Törlés
    3. Legalább a detektívkészségeim jók! :D Amúgy múltkor is Névtelenül ment, de írtad, hogy te vagy, de látom most már lett profilod :D

      Törlés
  4. Igazából csak a név URL opciót választottam. XD

    VálaszTörlés
  5. Hmm ... mondtam már esetleg ... talán ... valami fatális véletlen folytán..., hogy balfék vagy? :P Te reménytelen idióta, ennyit ér az állandó szajkózásom? Meg mindenki másé? Bár azok annyira nem fájnak, mert nem én tépem helyettük a szám. De a lényegre koncentrálva: MI A JÓ VIHAR GYŐZHETNE MEG ARRÓL, HOGY OLYAN SOKAN SZERETIK AZT, AMIT, ÉS AHOGY ÍRSZ?! Mások nevében nem szokásom beszélni, de szerintem sokan értenek egyet velem, miszerint imádunk. De csak hogy olyat mondjak, amit senki nem kérdőjelezhet meg: Én nagyon szeretlek, te swag! Tutkóra. ;) <3
    Xoxo: nemminthabekénemutatkoznommertnemjöttélrádenaRika :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De, és nem csak te. De ha van valami kínom, meg kell osszam.
      Semmi sem győzhetne meg róla, de ti vagytok az életeim és sose hagyjatok el és jaj Q.Q

      Törlés