Kenaz nem GwenPage

 



Az első cikk, az első lépcsőfok az aktivitás felé.
Bár a cím nem ezt sugallja, nem kimondottan csak magamról szeretnék mesélni ebben a bejegyzésben, mert a téma sokkal inkább olyasmi, ami sokunkat, mi több, mindnyájunkat érint.
A változás.
Én nem vagyok rajongója.


Új testben egy részint új lélek

Érdemes talán azzal kezdenem, hogy be kellett ismernem, a KAS-nak muszáj lesz megújulnia, amennyiben azt akarom, hogy fennmaradjon. A blog 2013 óta működik, de azóta nagyon sok minden más lett, ami természetes, ugyebár - csak én ezt világéletemben nehezen kezeltem.

Amikor elindítottam a blogot, még tinédzser voltam, szűk tizenhat éves. Most huszonhárom vagyok. Értelemszerű, hogy nem vagyok ugyanaz, és így a blogom, az önkifejezésem csatornája sem lehet az. Ennek jó sokáig igyekeztem ellenállni, féltem elismerni, hogy más lettem, egyben féltem attól is, hogy az eddig felépített kis közösség miként fog reagálni az új világomra.
Vajon ez is érdekelni fog titeket?
Vagy egyáltalán bárkit?
Szeretni fognak az olvasóim így is?

Ekkor kellett rádöbbennem életem egyik legnagyobb kihívására - hogy mániákusan keresem a pozitív visszajelzést, úgy éhezem a szeretetre, ahogy az már kicsit sem nevezhető egészségesnek. Ez a testemen is meglátszott, gyakorlatilag kisgyermekkoromtól fogva, ami azért gyönyörű példája az élet kézzelfogható metaforáinak. Ez egy művészt valahol gyönyörködtet. 
Azzal, hogy ezt felismertem, megkíséreltem tenni ellene. Változtatni a berögződött rossz szokásaimon; ez a fizikai síkon sokkal könnyebb. De a másik sík nélkül önmagában nem old meg mindent.

2019, november huszonötödikén indultam el a változás útján. Közel ötven kilót fogytam, egyszersmind megnövesztettem és befestettem a hajamat, más lett a teljes ruhatáram, stílusom. Aki ritkán lát, nemigen, vagy csak késéssel ismer fel, de ez sokkal kevésbé meghökkentő annál, mint amikor saját magamat sem ismerem fel. Nehéz még megszokni, hogy én csinálok bizonyos dolgokat (sminkelés, hajformázás, ruhák vásárolgatása, tanácsadás másoknak az egészséges életmódról), és hogy bizonyos dolgokat viszont nem (és nem feltétlen olyanokat, amik rosszak voltak). 
Maga a fogyásom, azt hiszem, olyan téma, ami felölelhetne egy teljes bejegyzést, de ezt csak akkor valósítanám meg, ha volna rá igény. Elmesélhetem a részleteket, hogyanokat, és persze az árnyoldalakat, veszélyeket is, amiket a saját bőrömön is megtapasztaltam, de nem ebben a posztban. Ha érdekel akárcsak egy embert is, szóljatok. 

Ez természetesen egy olyasféle változás volt, aminek örvendek, hisz világéletemben a céljaim közt szerepelt, hogy egészséges súlyban legyek. Viszont a tavalyi évnek talán ez volt az egyetlen pozitív hozadéka számomra, rengeteg megrázkódtatás ért, és ezzel nyilván nem vagyok egyedül. Mindezek a megrázkódtatások formáltak, átalakítottak, akárcsak a felettem eltelt évek, és ezzel megintcsak aligha lehetek egyedül. Olvasom az írótársak bejegyzéseiben, vagy csak szimplán látom, ha felkukkantok még a kevés, megmaradt régi motoros blogjára, hogy természetesen már senki sem száz százalékban ugyanaz, mint sok éve. 

Magam mögött hagyom, vagy változtatok

Nagyon sok a megszűnt, vagy immáron inaktív blog. Nem állítom, hogy a közösség felbomlása nem okozott nekem nagy-nagy szívfájdalmat annak idején, most viszont azt látom, újra felállt egy kis társaság, ami támogatja, olvassa, inspirálja egymást. 

Kevesek blogja ugyanolyan, mint amilyen az induláskor volt - aki nem zárt be, az újított. Elfogadta önmaga, életkörülményei változásait, és azok szerint folytatta tovább a munkát. Rá kellett jönnöm, hogy az én kis bázisomnak is csak akkor van jövője, ha elfogadom, nem lesz ugyanolyan, mint sok éve, ugyanazt a szellemiséget, világot, témaválasztékot már nem tudom kínálni. 

Miről szólt régen a KAS? 
Mindenekelőtt szinte csakis Marvel fanfictionöket tartalmazott. 
Ez a jövőben nem lesz így. 
Nem lehet, mert huszadannyi időm van írni, és már nem tehetem meg, hogy az önálló projektjeim mellett ficeket gyártok. Azt hiszem, ilyen a felnőtt élet; halmokban állnak a kötelezettségek, és a kieső időben, amikor még épp nem vagyok oly mértékben kimerült szellemileg, hogy csak Youtube videókat tudjak bámulni, kénytelen vagyok választani: ficíró leszel, vagy más is? 
Én viszont sohasem voltam kizárólagos fanfiction író. Mindig is voltak saját projektjeim, ahogy többeteknek is, és ezek rendkívül fontosak nekem. Lesz a jelenlegiekről szó, de ez megint csak nem ennek a bejegyzésnek a témája - az a következők egyike lesz. 

Középpontjában a teen angst állt.
Eléggé elhíresültem anno a szomorú történeteimről, és persze a "kegyetlenségemről", ami hozzá kell tenni, meg is szűrte az olvasóimat, hisz sokaknak már too much voltam, ami teljesen érthető. Ami azt illeti, a stílusom e szempontból nem változott meg, továbbra sem komédiákat, romantikát és crackficeket írok. A Könyvmolyképző Kiadó online irodalmi magazinjában megjelent Már nincs messze című munkám meglehetősen jól reprezentálja, hogy is konvertálódott át az, amiről szólok, fanfiction terén pedig talán a Briliáns az, ami jól tükrözi, miben más a jelenlegi stílusom. Komoly és nehéz témákkal dolgozom a mai napig, de már nem lamentálok végig több ezer szót, és nem pancsolok a depresszív hangulatban, a tragédiát és a fájdalmat inkább új oldalakról közelítem meg. Továbbra is ez az, ami érdekel, az igazságtalanság, a problémák, a pszichés betegségek, akár bukástörténetek, traumák, csak már némiképp új köntösben. 

 Mi lesz Lokival?

Ó, mi lenne? Itt lakik velem, nem megy sehová (magától tuti nem, de én sem próbáltam seprűvel elkergetni, no.) 
we happily coexist since ever and for ever

Loki és Tom Hiddleston rendkívül fontosak nekem a mai napig. Kezdjük az előbbivel: szoktam róla írni. Nagyon sokat, csak épp nem a KAS-ra szánt önálló sztorikat, hanem szerepjátékos, nagyívű történeteket Shadow Wandererrel, aki a legjobb barátaim egyike évek óta. De hogy ide miért nem alkottam róla semmit ki tudja, mióta?
Ugyan amiatt a félelem miatt, amit a bejegyzés elején megfogalmaztam. Hogy vajon elfogadnátok-e, szeretnétek-e azt, ahogy manapság dolgozom vele?
Tudniillik már nem feltétlen úgy ábrázolom őt, mint régen (persze maga a karakter is komoly változáson ment keresztül, nagy örömömre.) Manapság egy sokkal... érettebb Lokival dolgozom, és főként AU történetekben szoktam gondolkodni (mert eleve a realista stílus az, ami közel áll hozzám, illetve a mágikus realizmus). 
Nem akarok végleg felhagyni a blogos ficírással, de úgy, mint régen, nem fog menni, sem gyakoriságban, sem formátumban. Meg kell találnom Kenazt, mint fanfiction írót, mert ő egyelőre még sokkal inkább original író. Más fandomba továbbra sem tervezek belemerülni, a Marvel világa az, ami továbbra is megihlet és elvarázsol, illetve Loki karaktere. 

Tom Hiddleston amúgy a változás témakörében is egy igen érdekes pont az életemben. Ő is rengeteget változott, és volnának, akik azt mondanák, nem feltétlen előnyére. A "régi", csupa mosoly, extraközvetlen Tom már nemigen létezik, aminek bizonyos okairól tudhatunk, bizonyosakról pedig nem. Én így is ugyannyira szeretem őt, mint régen, mert amit képvisel, az továbbra is olyasmi, amivel abszolút egyetértek, és az életemre gyakorolt hatása elvitathatatlan. Máshogy szeretem már, mint anno; már nem követem minden lélegzetvételét, nem vagyok tisztában azzal, mikor, hol, mi történik vele, nem olvasom el a legidiótább cikkeket is róla, csak hogy őróla olvassak, szóval a tinis odaadás értelemszerűen már nem aktuális, most már mint felnőtt nő szeretem, és azt hiszem, egészségesebb is, hogy már nem tudja meghatározni egy teljes napomat az, hogy épp mit olvastam róla. (Teszem azt, amikor a Golden Globe után ügyeletes bohócnak és white saviornek állította be a nagyérdemű, rongyrázó banda, majdnem egy hétig tiszta ideg voltam, írd és mondd. Mondjuk kicsit még most is ökölbe szorul a pici mancsom). 

Itt vagyok

Ez a "cikk" ezen a ponton azt hiszem már elérte a célját, hogy elmondja, miben lesz más a folytatás, mint az eddigiek voltak, illetve, hogy én miben vagyok más. Természetesen még órákat tudnék pötyögni arról, mi történt, mit vesztettem, vagy épp mi került új tényezőként az életembe, de nem igazán az a célom, hogy a KAS egy személyes blog legyen, ahol az életem részleteit taglalom. Azt szeretném, ha hűen közvetítene engem, megfelelő felületet biztosítana az irodalmi munkáimnak, amik a lényem szerves részei, egyben összefogná az ide járó kis közösséget, helyet adna beszélgetéseknek, online találkozópontként üzemelne, hogy itt igazán bármiről lehessen beszélgetni.

A következő ilyen jellegű bejegyzésben a jelenleg futó, illetve tervezett projektjeimről fogok beszélni, hogy mit írok mostanság, és hogyan. A regényemről is szót fogok ejteni benne, de annak részletezésére megint csak külön posztot szánok.
Úgy lesz gazdaságos és átlátható :)



9 megjegyzés:

  1. Szia!
    Szeretném azzal kezdeni, hogy ugyan mostanában nem olvasgattam nálad (sajnos máshol sem 😩), de azért néha-néha benéztem, mi újság. Azt hiszem, engem is elért a felnőtt élet, amiről írtál.
    Nagyon tetszik az új design 😊. Ugyan kicsit nosztalgikus módon hiányzik a régi (ez az én rossz berögződésem - a múltba vágyódás), de igazából nagyon tetszik ez az új. 😊 Amióta követlek, én is nagyon sok változáson mentem keresztül, be kell valljam, a gondosan megkomponált ficeid életem egyik legsötétebb időszakán segítettek át. Azért egy picit reménykedem benne, hogy valamikor még olvashatok tőled ficeket, bár maximálisan megértem, miért akarsz inkább saját projektekkel foglalkozni. 😊 Azt hiszem, én is manapság értem el erre a bizonyos pontra, amiről írtál, úgyhogy nagggyon is átérzem. 😁 Apropó saját projektek. Mostanság kezdett el nagyon izgatni az a folk-dark fantasy vonal, mint a Kökényerdő boszorkánya, úgyhogy azt hiszem, be is fogok nézni. És nagy szeretettel várom majd az ehhez hasonló projekteket 🤗. (Meg amint összeszedem a lelki erőimet, bepótolom, amik már egy ideje izgatják a fantáziám).
    Nagy gratula az életmódváltáshoz! 🤗 Leendő dietetikusként nagyon is jól tudom, milyen nehéz.
    Egyébként engem személy szerint kifejezetten érdekel az érettebb, new-wave Lokid 🤗 Tbh nem biztos, hogy lenne bármi, ami a te kezeid között rosszul sül el.
    Örülök, hogy hallottam felőled,
    Puszi: Lea ❤️

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Lea, nagyon örülök, hogy hallok felőled ♥
      A múltba vágyódás nagyon erős közös pontunk, többek közt. Az olyan biztonságos, és az idő is megszépíti. Sokszor úgy érzem, akkor minden egyszerűbb volt (bár akkor embert próbálónak éreztem). Nagyon örülök, hogy tetszik az új dizájn, én teljesen beleszerettem :3

      Azzal pedig hihetetlen örömöt okoztál, hogy elmondtad, milyen jelentősége volt a történeteimnek az életedben - köszönöm! Többek közt ezzel a céllal írok a mai napig. És mindenképpen szeretnék még fanficeket is írni, mert nem szerettem ki a fandomból, sem a műfajból. Szóval ez cseppet sem elengedős téma ♥
      Jártam nálad az utóbbi időben, és olvastam is, csak utálatos módon nem írtam még. Pótlom hamar!

      Ha pedig alkotsz a dark-folklór, folk-horror témakörben, hát rám az elsők közt számíthatsz, szívem szottya a szubzsáner. A Kökényerdő boszorkányát a következő hetekben tervezem megújítani :)
      És köszönöm! Sok éves küszködés vezetett odáig, hogy megtaláljam az utamat, és igen, nem mindig könnyű, de ezer százalékosan megéri. És nagyon el is kezdett érdekelni a táplálkozástudomány, életmód.

      Tündéri vagy, igyekszem felnőni a bizalomhoz! ♥

      Törlés
  2. Na hali!
    Hűha,ez aztán sok információ,forog a fejem,körbe körbe. Na szóval,ami először eszembe jut, Tom. Én teljesen és egészen veled vagyok. Sok emberrel beszéltem,akiknek nem tetszett a változás,mint küldőben és belsőben (látszólag amit látunk) Tomon. Persze, a kislányos rajongás nincs meg,de mindig megmosolyogtat egy egy kép róla,mert tudom,sok-sok jó filmet,élményt köszönhetek neki. Ha nem lenne Loki,nem találtam volna meg egy most nagyon számomra fontos barátot. Ha nem lenne Loki,lehet nem értettem volna meg,hoyg a rosszban van jó,és a jóban rossz,és hoyg ezt meg kell látni. Színészileg,mind emberileg példakép,kézen fogva a mi drága Keanu Reeves-ünkkel. Biztos vagyok benne,hogy mióta "megismertem" sokat változott. Ahogy én is. Volt neki is rossz,jó,ebből mindenkinek kijut.
    A fanficcel kapcsolatosan,megértelek. Én mint aki rajzol,kezdem unni azt,hogy az előttem lévő tárgyakat,szeméyleket rajzoljam. Egyre inkább térek el,amennyire tudok,a saját képzeletemhez. Meg kell találni az arany középutat. És nagyon várom a Lokidat is,ha valamikor lesz ^^
    Legyen szép napod!
    Trixi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! ♥
      Mindig felcsillan a szemem, ha meglátod a usered! :) És abszolút érzem, hogy te igazán hűséges olvasóm, alkotótársam vagy, köszönöm neked ♥
      A kislányos rajongás egészséges esetben továbbáll, de a szeretet egy ikon iránt megmarad. És nem szűnt meg továbbra is azt képviselni, amit fontosnak tartok. Külsőre továbbra is nehézsúlyú játékos a fiú szerintem, ehehe, de a jellemében sem találok kivetnivalót (amit látunk), csupán bezárkózott. Erősen. Ahogy te is mondtad, vele is történtek jó és rossz dolgok, formálták a hozzáállását egyes kérdésekhez.
      Mindenképp szeretnék még dolgozni a nutellaevővel, szóval bármikor beeshet ;) Köszönöm, hogy itt vagy, és velem tartasz az új korszakokba is!

      Törlés
    2. Maradok,amíg csak tudok :DD
      Legyen szép napod!

      Törlés
  3. Szia!
    Legelőszöris nagyon nagyot szeretnék gratulálni a változáshoz, ami, ha jól észrevételezem, nem csak külsőleg, de belül is történt. Ez egy hatalmas előrelépés, mérföldkő, teljesítmény az ember életében, és általában rettenetesen nehéz. Szóval nagyon örülök neked és büszke vagyok rád! <3 Fotósként egyébként azt látom, hogy ha valaki ilyesfajta változáson ment keresztül és/vagy jóban van önmagával, az hihetetlen módon visszatükröződik a képeken, egyszerűen öröm ilyen emberekkel dolgozni.

    Másodszor pedig: egy ideje nem olvasgattam nálad - az Astriddal már évekkel ezelőtt lemaradtam :( -, de sajnos senkinél sem. (Én is mostanság tértem vissza az élők sorába, pacsi.) Nem ígérem, hogy bepótlom az összes kimaradásomat, de az elkövetkezendőkre kíváncsi vagyok. ٩(◕‿◕。)۶

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága zinikornis (imádom a neved), nagyon szépen köszönöm ♥ Nagyon nagy átalakuláson megyek épp keresztül, kívül-belül, valaminek örülök, valaminek nem... kissé nehéz most, de remélem, rövidesen eljutok arra a pontra, hogy oké, most már kész vagyok, jól vagyok, folytatom az életem innen, ez az új START mező.
      Abszolút érzem, amit a fotókkal kapcsolatban mondasz, barátaim, akik persze nem fotósok, maximum orvfényképészek is rendre megjegyzik a nagy különbségeket, de persze én is látom, hogy például már tudok /mosolyogni/ a képeken - bár ott még nem tartok, hogy akkor is, ha távolabbról fotóznak. Az egész alakos képek továbbra is mumusok, még úgy is, hogy az alakom már átlagosnak mondható.

      Én is épp a visszatérésben vagyok, csináljuk együtt! :D

      Törlés
  4. Drága Kenaz,

    Lehet nem emlékszel rám, de egy időben sok üzenetet váltottunk – amikor még az e-mail menő volt, a Merengő fenegyerekei voltunk és engem a legtöbben obsessionként ismertek. :’)

    Nem szokásom a fraternizálás, de miután így évekkel később random visszalátogattam az oldaladra egy kicsit könnyes lett a szemem – egy részt azért, mert ’felnőttél’ (jesszus 16 voltál mikor a ’Mennyit ér az életedet?’ olvastad????!!!! Mit kerestél a trágárkodó, kokóporos orrú Loki természetes élőhelyén tinédzserként, te lakli?! Ej!), másrészt pedig azért, mert íróként is kétségtelenül értél és nőttél, már ha lehet egyáltalán egy olyan mélységesen szubjektív témában, mint az írás hierarchiát felállítani, és azt mondani ez ’jobb’ ez meg ’rosszabb’. Ha mást nem, hát változtál, mint író, az bizonyos – és én, mint olvasód élvezem ezt a változást, ezt az átalakulást, bár a régi írásaidat is szeretettel és nosztalgiával látogattam vissza.

    Őszintén örülök, hogy van erőd és kitartásod, hogy magad legyél a sorsod kovácsa és minden nappal, minden kínnal és minden győzelemmel egy olyan jövő felé haladj, amilyet megálmodtál. Én magam sem élem meg könnyen a változásokat, de igyekszem úgy gondolkodni, hogy a minket körülvevő világgal együtt változunk (ahogy találóan megfogalmaztad: a változás mindannyiunkat érint). Remélem ennek fényében talán kicsit komfort érzettel tölt el Téged, hogy én is sokat változtam a merengős idők óta. Máshogy élek, mással élek, máshogy nézek ki, máshogy írok, másért sírok. De szeretem azt gondolni, hogy belül – legbelül – mégis egy kicsit ugyanaz maradtam. Elvégre, még mindig mosolygok, valahányszor olvasom, amit írtál. :)

    Szívből kívánom, hogy minden célod, amelyet elterveztél elérj és még azon is túl. Légy fáklya mindannyiunknak ezekben a sötét időkben, amikor még a csillagok fényét is alig látni.

    (És ha netalántán az úton a célok felé néha megbotlanál és zuhannál egy oltári nagyot – mint tudjuk minden zuhanásból, még a látszólag biztos halálból is van visszatérés... ;) )

    Szeretettel,
    obsession

    VálaszTörlés
  5. Valamiért nem tudom a rendes bejelentkezésemmel írni, de én vagyok! :)
    Drága obsession! Hogy is ne emlékeznék rád? Azóta is gyakran eszembe jutsz, a levelezéseink, a művészi szövetségünk és az, hogy mennyire imádtam mindig minden betűdet, legyen az a történeted vagy egy e-mail - mert a stílusod páratlan.
    Ööö igen, tizenhat voltam, csak ezt mindig, mindenhol bőszen tagadtam. Volt egy ilyen becsípődésem, hogy nem akarok én kis szende virágszálnak tűnni! :D Ne féltsd tőlem a kokóporos orrú Lokit, vagyis, fordítva ne, mert nálam sem járt sokkal dicsőbb szinteken a fiú soha. :D

    A szavaid végtelen melegséggel töltöttek el, és emlékeztetnek azokra a dolgokra, amiket szerettem a múltamban, annak ellenére, hogy manapság bőszen igyekszem magam mögött hagyni - vagy inkább azt, aki a múltban voltam. Őszintén érdekel, téged milyen hatások értek, hogy mi a te fejlődéstörténeted és az is természetesen, hogy miket alkotsz mostanság. Nem volna talán rossz ötlet felvennünk a kapcsolatot mailben (ott épeszűbb időn belül is válaszolok ^^ˇˇ)
    Köszönöm szépen minden sorodat, és ha volna kedved pár levélváltáshoz, itt az "Én?" menüpontban megtalálod az e-mail címemet ♥
    Puszillak százszor!

    VálaszTörlés